איך מתנהל ניקוי שטיחים מקצועי?

אם יש לכם שטיח, ולא משנה מאיזה סוג ובאיזה גודל, אתם יודעים כמה זה מסובך לנקות אותו. ניקיון יסודי של שטיח דורש לא מעט זמן, אנרגיה, והשקעה. הרבה פעמים אנו מנקים את השטיח באופן יסודי, אבל התוצאות לא ממש משביעות רצון מבחינתנו.

אז איך דואגים לניקוי שטיח יעיל ויסודי שגם יביא תוצאות? הכנו לכם כאן מדריך קצר שבו תלמדו כיצד הטובים ביותר מנקים שטיחים. איך לוקחים שטיח בחברות מקצועיות לניקוי שטיחים, ומחזירים אותו למראה חדש ורענן. מוכנים? בואו נתחיל!

 

איך מתנהל ניקוי שטיחים מקצועי?

קודם כל חשוב לדעת שכאשר אתם מזמינים ניקוי שטיח מקצועי אפשר לבקש שינקו את השטיח בבית שלכם, אבל כאשר מדובר על שטיחים מיוחדים, כאלו שנוצרו בעבודת יד למשל, כדאי מאוד שהחברה תיקח את השטיחים למפעל שלה ותנקה אותם שם.

תהליך הניקוי של השטיח במפעל מורכב מכמה שלבים. בשלב הראשון מכונת ניעור מנערת היטב את השטיח כדי להוציא ממנו את כל הפירורים והאבק. בשלב הבא נכנסת לעבודה מכונת הקרצוף שמנקה היטב את השטיח והסיבים עד לעומק. בשלב האחרון מכונת הסחיטה סוחטת את כל המים מהשטיח, ובסופו של דבר השטיח מועבר לייבוש.

ניקוי שטיחים

כל כמה זמן כדאי לנקות את השטיח בבית?

אין לנו תשובה חד משמעית, מכיוון שאין שני שטיחים זהים. כל שטיח מיוצר מחומר גלם אחר, עומד במקום אחר בבית, ונמצא בתנאים שונים. ברור ששטיח בחדר צדדי בבית של זוג מבוגר דורש פחות ניקיון משטיח בסלון של משפחה צעירה עם ילדים שאוהבת לארח. ככלל אצבע ניתן לומר שכדאי מאוד לערוך פעם בשנה טיפול וניקוי יסודיים לשטיח. כמובן שכדאי גם לעבור עליו ולנקות אותו בצורה בסיסית יותר גם בתדירות גבוהה יותר.

 

למה בכלל צריך לנקות את השטיח?

שאלה טובה, ניקיון של שטיח זו באמת פעולה מעצבנת שדורשת הרבה זמן ואנרגיה. קודם כל חשוב לשמור על ניקיון השטיח משום שהוא סוג של חלון ראווה לבית שלנו. אם השטיח שלנו יהיה מלוכלך ומוזנח, זה ישדר משהו לאורחים ולחברים שיבואו לבקר אותנו. בנוסף, לכלוך מגביר את השחיקה והבלאי של השטיח וגורם לו להתפורר ולהיקרע מהר יותר. זאת אומרת שניקיון יסודי של השטיח גם מאריך לו את החיים.

 

האם ניתן לנקות את השטיח לבד?

באופן כללי אפשר לנקות את השטיח בבית גם לבד. ישנם חומרי ניקוי מיוחדים שמיועדים לשטיחים, ויש כל מיני חומרים ביתיים שניתן לנצל לניקוי שטיחים כמו חומץ או סודה לשתייה. אבל אחרי הכל, אנו ממליצים בחום לקחת אנשי מקצוע מנוסים שיעשו עבודה טובה בהרבה.

 

סיכום

אז חג הפסח נמצא כבר ממש מאחורי הפינה, ואין זמן מתאים יותר לנקות את השטיח שלכם. ניקוי מקצועי שלו יחדש אותו לגמרי ויהיה לכם אור בעיניים כשתראו את השטיח הנקי.

ניקוי שטיחים מקצועי

ניקוי שטיחים מקצועי