איך מאתרת המצלמה הטרמית נזילות מים?

כולנו מכירים את זה, דווקא בזמן הכי לא מתאים מתפוצץ לנו צינור בבית, על הרצפה נקוות שלוליות, בתקרה ובקירות מתפשטים כתמים לחים ואנחנו רק חושבים על הנזק שייגרם להם כשנתחיל לשבור אותם בנסיון לאתר את הנזילה. עם סטופליק זה לא יקרה, באמצעים טכנולוגיים רגישים נאתר את הנזילה בביתכם מבלי לשבור קירות ומבלי לעקור מרצפות על מנת שנוכל לוודא תחילה היכן בדיוק מקור הנזילה.

 

נזילת מים במבנים

בין אם מדובר בבית הפרטי שלכם, במשרד או במבנה ציבור, יש לטפל בנזילה במהירות האפשרית על מנת למנוע בזבוז מים מיותר, נזק גדול יותר למבנה ולהמנע ממפגע אסתטי ובריאותי. חברת סטופליק מתמחה בתחום איתור נזילות מים בבית ללא פגיעה ברצפה, בתקרה או בקירות ובאמצעות המכשור המתקדם ביותר.

 

כיצד נאתר את הנזילה?

עוד בטרם נשלוף את האמצעים המתקדמים, לרוב הנזילות יהיו נראות לעין ומורגשות היטב. שלוליות מים שמצטברות על הרצפה, כתמי לחות שמתפשטים על התקרה והקירות, כל אלו מרמזים על נזילה או חדירת מי גשם למבנה. הנזילות שאותם לא רואים עלולות להקפיץ את תשלום חשבון המים לפתע או להוריד את לחץ המים, שלא לדבר על ניחוחות לא רצויים המתפשטים במבנה עקב דליפת מי ביוב. איתור נזילות במצלמה טרמית יתבצע על ידי מצלמת אינפרא אדום אשר מודדת הפרשי טמפרטורה בתוך הצינור.

 

 

כיצד עובדת מצלמה טרמית?

המצלמה הטרמית מוחדרת לתוך הצינור ומתחילה לשייט בו כאשר היא מודדת באמצעות אור אינפרא אדום את הטמפרטורה שבתוכו. איזור חם יותר בצינור פירושו לחות שהצטברה בתוכו, וככל הנראה זהו מקור הנזילה. תמונה ברורה של המצלמה הטרמית יכולה לשמש אתכם בבית המשפט או מול חברות הביטוח.

 

שיטות נוספות לאיתור נזילות

במידה ונבצר מאיתנו להשתמש במצלמה הטרמית, אלו שיטות יעילות נוספות לאיתור הנזילה:

  1. שימוש במכשור אקוסטי – מכשיר זה אשר מבוסס על גלי קול יכול לאתר את צליל פכפוך המים או את נפילת הטיפות ובכך לסייע לנו לאתר את האיזור שבו מתרחשת נזילה.
  2. שימוש בסיב אופטי – סיבים אופטיים המוחדרים לתוך הצינור יכולים לזהות פגמים ועיוותים ולעזור לנו לאתר את מקור הנזילה. מועילים במיוחד לצינורות קטנים.
  3. שימוש במצלמה רובוטית – מצלמה רובוטית מתאימה לצינורות גדולים ועמוקים ותיתן תמונת מצב מפורטת על מצב הצינור.
  4. 4. איתור נזילות באמצעות מכשור לבדיקת לחץ מים – מכשור הבודק את לחץ המים לאורך הצינורות ומאפשר לנו לראות האם ישנם שינויים לאורכו שייתנו לנו אינדיקציה לדעת היכן נמצאת הנזילה.

 

לסיכום

המצלמה הטרמית נחשבת ליעילה ביותר באיתור נזילות נסתרות מעין. בסטופליק אנו מתמחים בשימוש במצלמות טרמיות לאיתור נזילות ותמונה ברורה של הנזילה יכולה לעזור לכם בבית המשפט או מול חברות הביטוח על מנת שתוכלו לתקן את הבעיה אחת ולתמיד.

עדשה

 

מעמד למצלמה