איך לטפל בנזקי מים בדירה שכורה

דירות שכורות עלולות להיות לא מתוחזקות כראוי, וכשוכרים ייתכן ותפגשו כל מיני תקלות ובעיות. במקרה של נזילות ורטיבות העניין מורכב עוד יותר מכיוון שלא מספיק לתקן את הנזילה אלא צריך גם לייבש את התשתיות.
לכן מומלץ להיות בקיאים בשיקום נזקי מים על מנת שתוכלו לטפל בתקלה הבאה בקלות וביעילות!

כמובן שהשלב הראשון הוא זיהוי הבעיה, ולכן חשוב לדעת איך לזהות נזילות מים תת רצפתיות:
1.שינוי צבע של האיטום בין אריחי הריצוף
2.שינוי צבע האריחים
3. ריקבון של המשקופים
4. טייח מתקלף מעל הפאנלים
5. התנפחות הפרקט
6. רטיבות/נזילות בדירות השכנים

 

מה עלולות להיות ההשלכות של נזקי מים?

נזקי מים עלולים לפגוע באופן משמעותי בנכס, בשכנים ובבריאות שלכם ולכן יש לטפל בהם מהר ככל הניתן. יש לציין שבמידה והתקלה אינה מטופלת בזמן המצב מידרדר עוד יותר.

נזק לערך הנכס – מכיוון שתשתית המבנה נפגעת (קורות פנימיים/צנרת) ערך הנכס יורד .

נזק לשכנים– נזקי מים עלולים לעבור גם לדירות הסמוכות ולגרום לרטיבות לשכנים שלכם.

נזק בריאותי– רטיבות הינה מצע נוח להתרבות של חיידקים, פטריות ועובש הגורמים לריח רע, אלרגיות, זיהומים ולירידה באיכות האוויר. יש לציין שהמצב מסוכן במיוחד לילדים, קשישים ובעלי מחלות נשימתיות כמו אסטמה.

לאחר זיהוי התקלה יש לפעול בשלושה שלבים. מומלץ לקחת חברות מומחות לנושא שיוכלו לסייע בכל שלבי התהליך:

תיקון התקלה – במקרה ומדובר בבעיות צנרת יידרש אינסטלור , ובמקרים אחרים מומחה לאיטום.

ייבוש הרטיבות – על מנת לתקן את נזקי המים יש לייבש אותם מהטייח, הרצפה וכו.

תיקונים משלימים (עליהם נפרט בהמשך)

 

איך מתקנים נזקי מים?

לצורך שיקום נזקי מים קיימת הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מאפשרת לייבש את האיזור מתחת לרצפות מבלי להוציא את האריחים ולפגוע בתשתיות בעזרת משאבות ואקום ייחודיות ששואבות את המים. על מנת לבצע את התהליך יש לקדוח כמה חורים מזערים ברצפה, ולהזרים אוויר חם.

מעבר לייבוש התת-רצפתי, לעיתים יהיה צורך בתיקונים נוספים של הנזק הנגרם כתוצאה מנזקי המים- במקרה בו הטיח מתקלף נהוג לסייד מחדש, במקרה בו המשקופים נרקבו ניתן להחליף אותם וכו'.

 

מי אחראי לתיקון?

במקרים רבים לא מצוין בחוזה השכירות על מי חלה האחריות ועלות התיקון של תקלות שונות בבית. על אף פי כן,  לפי פסקי דין רבים שהיו בנושא, האחריות היא של בעל הבית ולא של המשכיר. על השוכר להודיע לבעל הבית על תקלה שמגבילה או מונעת ממנו להתגורר בנכס, ועל בעל הבית מוטלת האחריות לטפל בבעיה תוך פרק זמן סביר.

במקרה בו התקלה לא מטופלת והדירה הופכת ללא שמישה למגורים, ייתכן ובעל הבית יידרש לשלם פיצויים. במקרה בו אתם חותמים על חוזה שכירות , מומלץ לשים לב אם הסעיף הנ"ל מופיע, ולהתעקש שיצויין באופן מפורש על מנת למנוע סכסוכים עתידיים.

ידית

 

צינורות