איך לבחור חשמלאי מומלץ בתל אביב?

בין אם החשמל שלכם קופץ מכל 3 מכשירים שמחוברים בו זמנים או שאתם צריכים התקנה של מאוורר תקרה או מנורות ייחודיות אתם צריכים למצוא חשמלאי אמין בתל אביב. בין אנשי מקצוע רבים שמסתובבים בתל אביב ובסביבה חשוב לדעת איך לבחור חשמלאי מומלץ ואמין.

 

מה חשוב בבחירת חשמלאי

בחיפוש חשמלאי מומלץ בתל אביב מומלץ לחפש באתר חשמלאים פלוס שם תוכלו להזין את התקלה או התקנה שאתם רוצים לבצע ולקבל שלוש הצעות מחיר של חשמלאים שיתנו שירות מקצועי ואמין. האתר חוסך לכם זמן של השוואות מחירים שאינכם רוצים לוותר עליה כיוון שאם תלכו עם החשמלאי הראשון שראיתם ייתכן שהוא לא ייתן את השירות הטוב ביותר במחיר הוגן כמו חשמלאים אחרים.

מה צריך לבדוק בבחירת חשמלאי
המושג חשמלאי מוסמך הוא לא תמיד מאוד רלוונטי והוא מעט מתעתע כיוון שהמילה מוסמך מתארת את רמת ההסמכה שלו ולא את העובדה שעבר הסמכה באופן כללי. רמת "חשמלאי מוסמך" הינה אחת מרמות ההסמכות שנקבעות על פי סוג הלימודים והניסיון של איש המקצוע. לפניכם הרשימה המלאה של הסמכות החשמלאים על פי סדר עולה:

  1. חשמלאי עוזר
  2. חשמלאי מעשי
  3. חשמלאי מוסמך
  4. חשמלאי ראשי
  5. חשמלאי טכנאי
  6. חשמלאי הנדסאי
  7. חשמלאי מהנדס

 

חשמלאי בודק

בנוסף על אלו יש חשמלאים שעברו הסמכה מיוחדת למטרת בדיקת מערכות חשמל, הארקה, חיווט והפקת דו"ח על ליקויי חשמל קיימים. במידת הצורך אם החשמלאי הבודק הוא בעל רישיון הוא יכול לעשות גם תיקונים במערכת שבדק ומצא תקלות.

 

איך יודעים שהחשמלי שמגיע אליכם הוא אכן מוסמך?

חשמל הוא עניין של חיים ומוות ולא כדאי להתעסק איתו, לצערנו בתחום יש לא מעט רמאים שמתחזים לחשמלאים מבלי שעברו אף הכשרה. על מנת לבדוק את אמינות החשמאלי בקשו ממנו לשלוח צילום של רשיון עבודות החשמל שלו, על התעודה שישלח לכם יש להופיע מספר רישיון, מספר ת.ז, סוג רשיון, תאריך הוצאה, תוקף, היתרים והגבלות. על פי פרטים אלו תוכלו לוודא את ההסמכה של החשמלאי והאם הוא רשאי לתקן את התקלה שבפניכם.

 

מחירון של תקלות והתקנות בסיסיות:

  1. החלפת גוף תאורה בבית – 200 – 300 שקלים
  2. החלפה של ממסר פחת – 350 – 450 שקלים
  3. תיקון מגעים רופפים בלוח החשמל – 250 – 350 שקלים
  4. הזזה של נקודת חשמל במטבח – 300 – 400 שקלים
  5. החלפת שקעים – 200 – 350 שקלים

 

לסיכום וטיפ קטן,

כשאתם מזמינים חשמלאי הביתה נסו לאחד את כל התקלות וההתקנות שהייתם רוצים לעשות כך תוכלו להוזיל את עלות הביקור של החשמלאי. אל תשכחו לבדוק שהחשמלאי אכן מוסמך ואם הוא עושה פרצוף על שביקשתם תעודה המשיכו הלאה לאיש המקצוע הבא שישמח לשלוח ולתת לכם שירות מקצועי.

חַשׁמַלַאי

qimono / Pixabay